Fra ubalance til trivsel – Træk vejret bevidst.

Indre uro og tanker der roterer – du kan ikke stoppe dem.
Lænde- og skuldersmerter – du har lært at leve med dem.
Hovedpine og migræne – du har forsøgt alt.
Stress og dårlig søvnkvalitet – du ved det godt.
Forhøjet blodtryk og overvægt – du håber det går.

Vejrtrækningen er en menneskelig refleks, vi er født med og knyttet til vores nervesystem. Når krav og forventninger overstiger de ressourcer, der er til rådighed, vil kroppen reagere med stress. Det første der påvirkes, er nervesystemet og herefter vejrtrækningen.

Uanset om stressen er bevidst eller ubevidst vil følgende områder påvirkes:
- Fokus og koncentration i din hjerne
- Stive og anspændte muskler
- Følelser kommer i ubalance

Vejrtrækningens kvalitet i hvile fortæller om evnen til at yde i de perioder, der er travlt.
Vejrtrækningens kvalitet i hvile bidrager til øget kropsvitalitet.
Vejrtrækningens kvalitet i hvile bidrager til følelsesmæssig regulering og balance.

Er du klar til at rette op på din ubalance?
Uanset om den er fysisk, mental eller følelsesmæssig grundet dit stress niveau.

Vejrtrækningen har en kraft og positiv påvirkning på kroppen, at meget få mennesker er klar over dette faktum.

På dette kursus lærer du den mest basale teori om vejrtrækning, nervesystemet og diafragmas funktion i kroppen. Balancen mellem ilt og kuldioxid samt søvn og den påvirkning, den har på din vejrtrækning.

Rent praktisk får du udleveret en mappe med basal teori samt fysiske vejrtrækningsredskaber, du kan træne aktivt og passivt i din ellers travle hverdag. Samt et vejrtrækningsprogram du kan træne hjemme.

Du skal selv medbringe frokost.
Jeg serverer sundt i pausen samt te, vand og kaffe.

Jeg glæder mig til at møde dig
Lotte Maggie Mogensen

25/1 kl 9-16
Kroghsgade 3 2100 København Ø

Fra ubalance til trivsel – træk vejret bevidst